3 de diciembre

Idag är det en månad sedan jag skrev att jag skulle försöka uppdatera mer. Jag höll inte det, varför? För att jag inte orkade med att blogga, visste inte vad jag skulle skriva och liknande. Men nu senast har jag bestämt mig för att fortsätta med bloggandet och bara skriva det jag känner för och skriva när jag känner för det.

Här i relativt varma Spanien, så märks det att det börjar bli jul. För över en månad sedan kom julljusdekorationer (haha) upp på gatan, dock utan att de någonsin var tända. Det är nog bland det fulaste som finns, dekorationer med ljus som sedan INTE är tända. Ja iaf, här i lägenheten är väl det närmsta juliga havregrynsgröt med lingonsylt (mammas, mums!) och ett försök till adventsljusstake med vinflaskor. Men det är mys, jag gillar vintern verkligen. Det är ju mystidernas mystid så att säga. Varma, mjuka och gosiga kläder, lugn och härlig musik, dofter och smaker som annars inte känns av alls, allt är helt enkelt ett snäpp bättre. Och snart ska jag åka hem, bara 20 dagar kvar i denna härliga stad, känns märkligt. Samtidigt längtar jag så fruktansvärt mycket till att åka hem så att jag nästan spricker och ger någon mig en tidsmaskin skulle jag inte tveka att använda den. Det är verkligen ett dilemma, jag vill åka hem, men samtidigt kan jag inte tänka mig att inte bo här i Barcelona. Det är förjävligt rent ut sagt, och dessutom vet jag inte vad jag ska göra för något till våren. Har lust att dra ut på äventyr, vara själv och bara upptäcka världen. Men nu måste jag landa på jorden för jag har tentamen i Análisis de texto imorgonbitti och jag måste verkligen plugga. Jag tror nog jag ska gå till Starbucks och köpa lite fika innan kanske..


Vad snö är underskattat egentligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0