Domingo

Idag är det söndag, känns inte som det dock. Hela morgon har jag legat vaken och degat i sängen, det var så varmt och skönt, men sedan blev jag så hungrig. Då gick jag upp och åt havregrynsgröt med mammas lingonsylt (¡por supuesto!) och knäckemacka med ost. Sedan dess har jag bara legat och läst civi-boken. Vi ska nämligen ha tenta igen på fredag och då ska vi kunna hela spaniens historia, från att det bara var en sandhög på jorden tills 2000-talet. Inte så fruktansvärt kul, men faktiskt intressant. Tror att detta provet kommer bli svårt med, men en fördel är ju i alla fall att vi vet vad vi ska veta hehe.

Senare idag blir det nog till att åka till Linnéa för att baka, pyssla och kolla på Amelie från Montmarte. Kommer bli mysigt, det är ju precis det som är december på något sätt, allt är verkligen mysigt, hela tiden också. Idag kommer också bilderna från avskedsfesten för Pontus, d.v.s, när jag orkar gå upp en trappa till Caroline och fråga efter hennes minneskort. Nej nu ska jag göra lunch, frågan är bara vad? Jag har knäckebröd, ris, mjölk, ägg, havregryn, vatten, ost, smör, tomater, sallad, broccoli, en fryst fiskbit, te, honung, buljong, kikärter och morötter. Har varken inspiration eller lust att köra på något storslaget, det kommer förmodligen bli kokt ägg och macka, eller kokt broccoli med salt. Lyx!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0