Examen

Godmorgon! Jag har varit vaken sedan klockan 7, aaaalldeles för tidigt enligt mig. Men idag är det tenta-dags och jag är inte alls speciellt sugen haha. Trots att det är intressant med historia så har jag haft jättesvårt att få in någonting de senaste dagarna. Varför? Jo för att jag har inte kunnat koncentrera mig på grund av att mina tankar har flugit iväg till andra mer trevliga och lättsamma ställen, som hur jag kommer älska att lägga mig i min mjuka säng hemma t.ex. En annan sak också, ni vet när man försöker lära sig eller läsa inför prov, men så kan man inte koncentrera sig för att man stör sig så himla mycket på något med kursen eller läraren. Det blir liksom det enda man tänker på hela tiden och man vill bara skrika åt den jävla bok-jäveln haha. Så har det varit för jag tycker att upplägget på historie-lektionerna kunde varit annorlunda och MYCKET bättre. En sista sak jag förargat mig över är att bokens författare har smugit in egna åsikter i boken, till exempel att Spaniens erövring av Latinamerika inte var så farlig och blodig som den egentligen var. Då är det inte en historie-bok om den inte bara innehåller fakta, det vet väl vem som helst?

Ja, så känner jag just nu, har gått runt hela dagen igår och nu imorse och tänkt massa hemska ord haha ;). Så snart ska jag gå och suga på ännu en tenta, men faktiskt skulle jag inte kunna bry mig mindre. Jag vill hellre "leva livet" här och sedan göra omtenta hemma i Sverige om det behövs än att bara sitta på mitt rum och råplugga. Dessutom har min vistelse gett så mycket mer än vad jag trodde. Pluggandet  och kursen i sig är inte det viktigaste jag kommer ta med mig, även om det är bra på pappret. Det som jag har lärt mig här, om mig själv, livet och även spanska språket har betydligt större betydelse (hehe). Det låter lite cheesy att jag på något sätt hittat mig själv genom denna upplevelsen, men det är faktiskt så det är.
Så en omtenta mer eller mindre? Vad spelar det för roll? Ingenting, inte när det gäller betyg i alla fall. Så där nu känns det mycket bättre haha, har varit så arg på boken och allt de senaste dagarna, men när jag tänker efter så är det inte så farligt. Nu vet jag inte hur jag ska avsluta detta inlägget så..
Puss på er och simma lungt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0