Navidad

Vet ni vad som alltid stått högst upp på min önskelista i flera århundraden? En hund, ja så enkelt är det, bara en liten hund. Tror ni att jultomten någonsin har kommit med en sådan till mig? Nej det har han inte, inte ens i närheten.. När jag var riktigt liten och faktiskt trodde att ALLT jag önskade mig skulle jag få, då trodde jag att på julafton skulle det säkert sitta en liten hund med en röd rosett runt halsen och vänta på mig. Snacka om att jag alltid fick lite ont i hjärtat varje gång jag kom in i vardagsrummet och inte fann något som ens skulle kunna likna en hund. Fast att jag vet att just den önskan aldrig kommer komma i uppfyllelse, utan att jag fixar det själv, så finns det ändå något hopp haha. För om jag tjatar om det varje år så kanske det händer någon gång? Det tror jag i alla fall. Mina föräldrar brukade fråga "Vad önskar du dig iår då?" Direkt ploppade ordet HUND ut ur min mun samtidigt som jag log ett stort, glittrande leende haha. Svaret var alltid nej och följdes med "vad mer önskar du dig?". Mitt självklara andra val var:
"En katt." Haha :D.



Siberian Husky, åh som fan av filmen "Varghunden" skulle en sådan vara super.


Franska bulldogar är bland det sötaste någonsin.


Om mamma och pappa läser detta och tänker "Nehe du Lisa, inga hundar i vårat hus". Ja, men då kanske Simon behöver en ny lekkamrat, precis som jag? Det skulle bli en jätteGod jul då :D. Men i alla fall, nu ska jag fortsätta plugga lite till och sen sova för imorgon är tentan klockan 9.00 och sedan på kvällen blir det fest för Pontus våran lärare som ska sluta, överraskning såklart! Jag skrev på matlistan att jag skulle ha med melon och fetaost, på pinnar. Det är så otroligt gott, ni borde prova, mums mums! Nattis på er från Barcelona och hoppas ni kommer sova lika gott som jag kommer göra inatt! Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0